Hoe kan ik informatie krijgen van andere websites met php?

Stel dat ik informatie wil krijgen van een andere website, bijvoorbeeld de tussenstand van de punten in een voetbalcompetitie.. En dit op mijn eigen website automatisch wil plaatsen.Hoe kan ik dit doen? Iemand een handige link of ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je dus wilt doen is de pagina's laden van een andere site, en stukjes van die pagina's hergebruiken op je eigen site.

De handmatige manier om dit te doen is door de betreffende pagina binnen te halen met het curl commando in PHP. Zie bron 1. Vervolgens zul je met regular expressions of op een andere manier, de source van die pagina moeten doorzoeken zodat je de juiste informatie eruit haalt. Zie bron 2.

Maar makkelijker is misschien om gebruik te maken van een nieuwe tool genaamd Kimono. Zie bron 3. Daarmee kun je een webpagina uit elkaar trekken en een API maken van de daar getoonde informatie. Zie bron 3.