Hoe kan ik een tijdschrift maken zonder te betalen?

Ik moet voor school een Tijdschrift maken. Ik heb al op veel sites gekeken maar daar miet ik meestal al 10 euro betalen.weet ieamnd een goede site. Word kan ik ook gebruiken maar het liefst zo origineel mogelijk

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Als jij Word als onderdeel van het complete Officepakket hebt, dan ben je vanzelf ook in het bezit van Publisher. En dat is een ideaal computerprogramma om een tijdschrift mee te maken.
7 jaar geleden
Professionals gebruiken betaalde programma's van Adobe (Photoshop, Illustrator en Indesign) bij het ontwerpen van o.a. magazines. Helaas ben je er jaarlijks veel kwijt aan de rekening voor een behoorlijk dure licentie.

Als grafisch vormgever kan ik je twee open source dtp (desktop publishing) programma's aanraden waarmee je met gemak strak ogende tijdschriften kunt ontwerpen die praktisch hetzelfde, kwalitatief uitstekende, resultaten kunnen geven als met software van Adobe. Je moet je er wel even in verdiepen. Ik was in het begin tamelijk geschokt dat de software zo goed in elkaar steekt dat ik er zelf al jaren prive gebruik van maak. Sommige tools zijn zelfs nog beter en logischer dan die van Adobe. Alles dankzij wereldwijde ontwikkeling aan het open source project.

Ze zijn gratis dus en zonder beperkingen te downloaden.
Fotobewerking: https://www.gimp.org/
Opmaak: https://www.scribus.net/

Op de desbetreffende sites zijn er genoeg tutorials te vinden en anders via Youtube om snel tot resultaat te komen.

Succes!
7 jaar geleden
Probeer eens op Microsoft Office naar "OneNote".
Daar kun je allerlei verschillende mogelijkheden uittesten.
Je zult er zeker wel iets bij vinden om een goed tijdschrift mee te maken!