Hoe krijg ik net als op de foto een rand rond een uitgeknipte afbeelding in Photoshop?

Graag als het kan met een goeie duidelijk uitleg stap voor stap

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je selecteert met de magic wand de blauwe background met 50% tolerantie.
Dan doe je bij 'select' inverse selection (shift + ctrl + i)
Dan doe je bij 'layer' new layer from copy (ctrl + j)
Je ziet dan je nu een nieuw layer hebt met alleen de uitsnede van dat hoofd.
Afhankelijk van de versie photoshop(ik heb CC) klik je op de FX knop rechtsonder bij de layers terwijl de layer met uitsnede geselecteerd is.
Nu krijg je een palet effecten, kies hieruit de 'stroke' -> popup met instellingen verschijnt en nu kun je realtime aan de sliders trekken terwijl je het resultaat ziet.
stroke position moet op outside staan, en pixelgrootte mag je zelf bepalen, maar is ongeveer 6 pixels in jouw voorbeeld .

Sorry heb Engelse photoshop(vandaar de key shortcuts)

Toegevoegd na 2 minuten:
Als magic wand niet het juiste resultaat geeft(jouw plaatje als voorbeeld is niet te gebruiken omdat het te korrelig is) dan moet je de polygonal lassotool gebruiken om het object zelf om te trekken...
http://www.photoshopessentials.com/basics/selections/polygonal-lasso-tool/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kom er niet echt uit zou jij mij niet kunnen helpen als ik jou de foto stuur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
No worries... Prima