Weet iemand een software programma waarmee je apps bouwt?

Ik ben opzoek naar een software waarbij je apps kunt bouwen voor bijvoorbeeld Android, Apple en Windows. Het liefst zonder coderingskennis.

Ik weet dat je voor Android in ieder geval de Android Studio heb van Google.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Het liefst zonder coderingskennis."
Apps bouwen is geen LEGO....

Antwoorden (4)

Zonder coderingskennis....
Dan weet ik voor al die drie besturingssystemen maar een, appypie http://www.appypie.com
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor het bouwen van apps voor Android, iOS en Windows heb je wel degelijk programmeerkennis nodig. Zoals je net zelf aangaf kun je voor Android development 'Android Studio' gebruiken. Voor iOS kan je XCODE gebruiken. Echter kan deze alleen op een computer van Apple. Voor Windows apps kan je 'Visual studio' gebruiken. Er zijn natuurlijk ook andere IDE's (programma's waarmee je kan programmeren) beschikbaar voor deze platforms.

Je kunt eventueel ook javascript/html gebruiken om apps te ontwikkelen voor de drie platforms hierboven. Het voordeel Is dat je dan maar één programmeertaal hoeft te kennen. Nou ja, dat is niet waar want javascript en html zijn er al twee.. maar je hoeft geen platform specifieke taal te kennen. Deze manier van programmeren heet hybride programmeren en je maakt dus hybride apps. Zoek maar eens op Phonegap.

Hier komt ook programmeren bij kijken, maar dit is minder zwaar dan het programmeren van native apps. Het voordeel is dat als je het goed bouwt, je applicatie op alle platforms werkt!

Mijn informatie zal vast wel incompleet zijn en jullie zijn vrij om deze aan te vullen =)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hoi micheal,

je kunt voor Windows Visual Studio gebruiken, maar je hebt er wel programeerkennis voor nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan weet ik voor al die drie besturingssystemen maar een, Erminesoft
https://erminesoft.com/