Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik als freelancer een gedownload lettertype in een logo gebruiken?

Als ik in een logo een bepaald lettertype wil, die ik bijvoorbeeld op DaFont heb gedownload, mag ik deze dan gebruiken? Uiteraard word het dan gebruikt voor commerciële doeleinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Gratis fonts mogen soms in een logo, dus voor commerciële doeleinden, gebruikt worden. Kijk hiervoor naar de gebruiksvoorwaarden van het betreffende font.

Fonts waar je een licentie voor nodig hebt mag je doorgaans voor commercieel drukwerk gebruiken (nadat je ervoor betaald hebt). Maar kijk ook bij deze fonts voor de zekerheid naar de gebruiksvoorwaarden van het betreffende font.
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

op een lettertype berust geen copyright en mag je dus gewoon gebruiken, op een font kan wel een copyright rusten en zal je de eula door moeten lezen of je deze zou mogen gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing