Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik de invulsymbolen (hokjes) voor rekeningnummers op machtigingen?

Op veel standaard machtigingen (zie bijlage) kun je je rekeningnummer invullen in een mooie layout voor nummers. Ik vraag me af of deze ergens te vinden/te downloaden is om te verwerken in een pdf?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je zoiets als hieronder wordt genoemd ? https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/sepa/incasso/ontwerp-machtigingsformulier.html (zie de pdf's onder "standaard machtiginsformuleren" op deze webpagina)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals ik ook al eerder in een reactie heb aangegeven, zijn de nieuwe SEPA machtiginsformulieren te downloaden als pdf-bestand.
Daarin staan ook de invulvakjes die je bedoeld.
Zie de bron voor alle downloads.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik heb ook nog een afbeelding toegevoegd, maar deze lijkt niet zichtbaar. Daar staat ie ook hier:
http://afbeeldinguploaden.nl/image/DZmf7Hgj
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja! Die bedoel ik :) Blij mee! Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je met hokjes deze leestekens [ ] bedoeld? Die noem je in het engels brackets.

In PDF bewerkings programma's (zoals Adobe Acrobat) kun je invulvelden maken, en daar brackets omheen zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank Bauke. Het lijkt er op dat 'brackets' veelal uitgelegd worden als 'accolades' en niet de bijna honingraat-achtige hokjes die ik bedoel. Ik heb nu (in word) een rechthoekige shape ingevoegd en er meerdere achter elkaar gezet. Niet mooi en een boel gepruts om ze recht naast elkaar te krijgen.
Mbt Adobe Acrobat, die heeft deze mogelijkheid wel en dan ook nog in een invulveld?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Acrobat kun je van bijna alles een invulveld maken. Als je echt wil dat de hokjes lijken op die van een SEPA-machtiging zul je die zelf moeten maken dmv een tekenprogramma zoals Adobe Illustrator.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding