Help! hoe kan ik een .bin bestand uitpakken!

IK moet voor mijn eindwerk Alfresco installeren voor Ubuntu (vb in Windows SharePoint genoemd). Ik heb het bestand van Alfresco: "Alfresco-Enterprise-3.2.Or-Linux-x86-Instal.bin" gekregen van de website van alfresco zelf. Maar ik kan niet beginnen met de installatie als ik erop klik. foutmelding: het bestand is heeft een onbekende bestandstype. Heb al geprobeerd met tar.

grt

Toegevoegd na 3 uur:
Alvast heel erg bedankt, maar heeft u geen programe in Ubuntu 9.04 zelf dat u kunt gebruiken voor deamon tools?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

.bin bestanden zijn beste irritant vind ik zelf. Probeer hem eens te openen met Poweriso of Demontools.

Toegevoegd na 1 uur:
demontools = deamontools
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik het goed heb is dit bestand niet uitpakbaar maar wel leesbaar met daemon tools . Daemon tools is een programma die digitale CD's kan openen, bijvoorbeeld bin files. Ik gebruik DAEMON Tools LITE, die kan je hier downloaden: http://www.soft82.com/download/Windows/Daemon_Tools
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deamon tools maar je kunt het ook veranderen van bestand

Dit heet:

bin to Iso
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe open je ISO??? ook met daemon tools:-D
Een .bin bestand is in dit geval waarschijnlijke een Cd of DVD image.

Als je het bestand met bin2iso naar een iso bestand converteerd, kun je het met de meeste brandprogramma's gewoon branden op een CD/DVD.

Je kunt het ook zgn 'mounten', in een virtueel Cd/DVD station, met b.v. het hierboven al genoemde Deamon tools.

Je kunt dan de bestanden gewoon bekijken, openen en/of kopiëren, alsfo ze op een CD/DVD gebrand waren..

Ik voeg ook nog een link bij naar een uitleg van het branden van een ISO bestand met Nero.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt een iso bestand overigens ook openen met WinRar.
rose
13 jaar geleden
Je kan het met Daementools 'uitpakken'. Anders probeer is een nieuwe 'update' van Winrar of een dergelijke uitpak progamma. Hopelijk helpt dit.