In excel moet ik veel dezelfde zinnen typen, kan ik daaraan een sneltoets toewijzen zodat ik een zin niet altijd opnieuw moet typen?

één van de zinnen is: (tv mini-serie)
met "tussen haakjes"

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In Excel kan je gebruik maken van je Klemboord (onder het tabje Home).
Als je hier op klikt, Zie je links je klemboord verschijnen.

Nu kan je 24 stukken tekst kopieren en ze verschijnen allemaal in je klemboord.
Klik nu op een cel in Excel, en daarna op de tekst in het klemboord.

Je zal zien dat de tekst die je aanklikte nu verschijnt in de gewenste cel.

(let wel op dat je maar 24 stukken tekst kan gebruiken in je klemboord)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank savana, dat was wat ik zocht, nogmaals dank, groetjes

Andere antwoorden (1)

Maak van alle mogelijke zinnen een tabel op een apart tabblad en nummer de zinnen. In kolom A zet je 1, 2, 3 etc, in kolom B de zinnen onder elkaar. Vervolgens zet je het nummer van de zin die je wil in bijv. a1. In b1 zet je dan de formule VERT.ZOEKEN(B1;TABEL;2;ONWAAR)

Het is handig om de tabel met zinnen even te printen. Als je al een lange lijst hebt, kun je de unieke zinnen filteren en die gebruiken om je tabel te maken.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus een sneltoets, bijvoorbeeld F1 of ctrl+r = (tv mini-serie) kan niet?
ps; ik werk nu met een laptop, maar vroeger op de pc had ik een logitech g13 gaming pad, en daarmee kon ik dat allemaal instellen.
paulus811
8 jaar geleden
Maar je hebt maar 12 sneltoetsen en in Excel hebben die al een functie. Als ik naar je voorbeeld kijk heb je veel meer verschillende regels. F1 is in Excel bijvoorbeeld 'Help', daar kun je niet een andere functie aan hangen