Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kunnen we kolom 2 en 3 automatisch laten invullen als de waarden in kolom 1 meerdere malen voorkomt? (zie xs uitleg)

Beste

Dus ik heb 2 sheets

Sheet 1
-----------
A1; rij 1; kolom 1: NL01 123 kolom 2: 150 euro kolom 3; 15/08/2015
A2; rij 2; kolom 1: NL23 445 kolom 2: 500 euro kolom 3; 23/01/2015
A3; rij 3; kolom 1: NL23 445 kolom 2: 760 euro kolom 3; 02/03/2015

Sheet 2
---------
A1; rij1; Kolom 1: Merk ABC kolom 2: 500 euro kolom 3; 23/01/2015


Belangrijke sidenote:
In Sheet 2 kolom 1 gebruik ik een function waaruit hij de bankrekening nummer uithaalt. =MID(A1;0;8) A1 van sheet1

in de realiteit is sheet 1 kolom 1 als volgt:
Overschrijving van NL01 123 Pieter de Piet xyzstraat nr 123



Wanneer kolom 1 in Sheet 2 wordt ingevuld zou ik willen dat kolom 2 en kolom 3 automatisch ingevuld.
Het is heel gewoon dat verschillende bankrekeningen verschillende keren voorkomt.


PS: Ik denk dat VLOOKUP niet zal werken omdat de bankrekeningnr verschillende keren kan voorkomen.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
927
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je met filteren het resultaat dat je wilt krijgen niet voor elkaar krijgen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De vraag is niet zo heel duidelijk gesteld, maar ik begrijp dat je gegevens van de ene kolom niet automatisch kunt overnemen in een andere omdat het gegeven meerdere keren voorkomt.
Het lijkt me (ook gegevens-technisch) het beste om een apart sheet te maken met klantgegevens (waaronder ook het banknummer), 1 klant per rij. Deze kun je dan indexeren middels bijvoorbeeld een klantnummer en zo in alle andere kolommen en sheets er aan refereren of die gegevens overnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding