Hoe krijg ik in paint.net een donkere rand om een foto object?

Ik wil in paint.net de omranding van mijn foto donker maken, bv een hondenkop en om die kop de randen duidelijker, de omtrek van de foto.

Picture for question
8 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Start met een leeg wit vel die groter is dan de foto, kleur deze zwart in, en plaats dan de foto(copy&paste) van de hond er in het midden op, zo krijg je een rand, is de rand iets te dik naar je smaak, dan kun je deze met de crop-tool kleiner 'bijknippen'

Toegevoegd na 41 seconden:
Zwart mag natuurlijk de gewenste donkere kleur worden...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is vrij gemakkelijk met een plugin voor Paint.NET, in de bron staat een linkje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jolanda1977
8 jaar geleden
Hoe kan ik dit in mijn paint zetten? Dat ik die plugin erin krijg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Navigeren naar de locatie van Paint.NET, en de bestanden in de map "Plugins" te zetten. Dat is toch niet zo moeilijk?