hoe kan ik een websitemaken?

ik wil graag een eigen website maar ik wil hem op mijn pc hebben draaien ik wil geen web host kopen kan iemand me vertellen hoe het moet.

alvast bedankt
Marijn

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mag ik je, aangezien je niet eens weet waar je moet beginnen, doorverzijzen naar de site van Wordpress? En als je nou echt wilt leren programmeren in HTML, css, Javascript, php, (my)SQL(i), ... moet je bij www.codecademy.com zijn. Dat is ook waar ik ben begonnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
KIjk eens op 000webhost.com en hostinger.nl. Zijn beide gratis webhosts.

Antwoorden (1)

Hierboven wordt een heel gek beeld geschetst, ik wil dat toch even nuanceren:

Je kunt voor €30 een Raspberry Pie kopen al dan niet met een voor geïnstalleerde distro op een SD kaartje. Je installeert LAMP erop, en je hebt een webserver die heel zuinig draait voor experimentele doeleinden(geen 100+ gebruikers hosten dus)

Hiermee is het kosten aspect m.b.t. stroomgebruik en slijtage van een (dure)PC uit de wereld. URL's kosten geen geld het is immers een samenstelling van onderdelen zoals een protocol / domeinnaam / poortnummer / pad / query. Een domeinnaam kost geld, maar een kaal IP adres niet, dat is immers noodzakelijk voor gebruik van het internet, en je provider geeft je die 'pro bono'

De tijd dat je met een kladblokje een HTML pagina in elkaar flanst ligt al ver achter ons, en is op 'Hello World!' na bijna niet meer leuk om het op die manier te doen(denk aan CSS / Frames & andere leuke fratsen) Er zijn goede gratis WYSIWYG HTML editors beschikbaar die je veel vervelend werk uit handen nemen, en heel snel mooi resultaat leveren....

Dus installeer XAMPP(windows) op je eigen PC of neem een goedkoop computertje, lees je een beetje in wat betreft LAMP/XAMPP en dan in het bijzonder Apache en zoek een goeie HTML editor en knutsel een pagina in elkaar, en als je het iets vindt, dan pas open je poort 80 voor de buitenwereld en is je pagina online voor het hele publiek op je externe IP. En denk je later na of je aan je externe IP een domeinnaam wilt plakken(argeweb is goedkoop en makkelijk en goedkoop vanaf €2,95 p/j)

De belangrijkste stappen neem je zelf, doe je zelf, alleen dan krijg je het volledige begrip over hoe het e.e.a. in elkaar steekt wat betreft webhosting en het maken van websites.... veel lezen / veel doen / en dan veel vragen...

Veel succes!!

Toegevoegd na 19 uur:
"Hierboven wordt een heel gek beeld geschetst, ik wil dat toch even nuanceren:"

Het eerste antwoord is verwijderd dus deze regel als niet geschreven beschouwen...