Hoe kan ik de afmetingen van een foto aanpassen zodat die mooi op mijn bureaublad staat?

Ik wil graag als bureaublad een foto instellen die ik zelf heb genomen, maar op het moment dat ik dit wou doen kwam ik tot de vaststelling dat ze niet pasten. Ofwel moest ik de afbeelding uitrekken (wat zonde is voor de foto) of er stond een lelijke zwarte rand rond.

Het enige idee dat ik heb is om te proberen om de foto bij te knippen om zo wel een goede afmeting te bekomen.

Ik wil dus vragen of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit kan doen (welke afmetingen en eventueel de software waarmee ik dit het beste kan doen)

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet er eerst achter komen wat de scherm resolutie is van je monitor. dat kan je doen door naar je bureaublad te gaan, rechtermuisknop te klikken en dan op "Scherm Resolutie" o.i.d.

Dan kan je via http://www.picresize.com/ je plaatje 'croppen'!