beginpunt van webpagina veranderen bij opening ? b.v. openen in het midden van de webpagina.

Indien een webpagina groter dan het scherm ( naar onderen ) geopend wordt start deze altijd boven aan.
Ik wil nu in b.v. het midden de pagina laten openen. Hoe kan ik hier een 'startpunt' ingeven zodat de pagina op de aangewezen plaats opent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het meest eenvoudige is om een tussenpagina te maken. Die komt in de plaats van je eigenlijke homepage. In die pagina maak je een redirect naar je homepage, waarbij je verwijst naar een 'anchor'-tag die je op de positie waar je terecht wilt komen plaatst:

Het werkt hetzelfde als een verwijzing binnen een pagina.

Waarom wil je bezoekers eigenlijk lager op de pagina binnen laten komen? Is het niet handiger om de indeling van de pagina aan te passem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Javascript zou je het ook op de index / default pagina kunnen realiseren. Je laat dan javascript de pagina scrollen. Ik weet alleen niet of dit op alle Browsers goed zal werken.

Script in de header als volgt:

En dan de volgende body tag:

Dit script zet de pagina op een bepaalde positie, 1e nummer is de x-as en de 2e (bij mij 300) is de y-as positie.

Een andere mogelijkheid is om scrollBy te gebruiken. Dan geef je aan hoeveel pixels opgeschoven moet worden. Probeer ze gewoon beide uit anders.