Welke programmeer taal is beter in berekenen van koersen; Java of PHP?

Ik zou graag willen weten of er naast de duidelijk server/client side verschillen ook verschillen zijn in het berekenen van koersen met Java of PHP. De typische berekeningen gaan zo :
Volume zone oscillator = VP
100 X (VP÷TV )

Where, VP (Volume Position) =
X-days EMA (± volume).

And, TV (Total volume) =
X-days EMA (volume).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Je zegt dat je koersen wilt berekenen, maar koersen laten zich niet berekenen. Koersen vormen zich op de beurs. Die kun je hooguit opslaan en analyseren. In je toelichting heb je het dan ook niet over het berekenen van koersen, maar over het berekenen van diverse stochastische kenmerken van koersen over de afgelopen X dagen (ik weet niet wat EMA is, maar ik neem aan dat de MA in EMA staat voor Moving Average). Dus wat wil je: koersen berekenen, of stochastische variabelen berekenen? Ook heel belangrijk bij het kiezen van de programmeertaal: wat wil je doen met de resultaten van je berekeningen? Wil je ze opslaan, wil je ze in een grafiek zetten, wil je er verder mee doorrekenen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb de naam koersen even aangenomen omdat dat misschien meer mensen aansprak.
Wat ik wil doen is diverse indicatoren qua volume, momentum en price action berekenen om hiermee diverse combinaties te maken en een strategie neer te zetten.
Wat ik er mee wil doen is per strategie een pagina maken met grafieken en andere metrics en deze op een groep aandelen los te laten.
Ik heb al een fetchbot en heb nu de eerste indicator (Volume Rate of Change) in PHP staan.
Mijn vraag is dus als ik met javascript een groot deel van de website ga bouwen is het dan ook logisch om de calculaties in Java te doen ipv php?

Antwoorden (1)

De berekeningen zijn hetzelfde. 1+1 is immer in java 2, maar ook in PHP hoor. JAVA wordt echter vaak gebruikt in computerprogramma's, PHP voor website's. Daarom is PHP beter te gebruiken.