Vectorbeeld onscherp na opslaan voor web, hoe komt dit?

Ik heb een tekening in Illustrator gemaakt en die opgeslaan voor web. Eenmaal upgeload op Facebook zie ik overal onscherpe stukken en lijnen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor web is afbeelding omgezet in een bitmap.
Indien formaat=jpg waarschijnlijk een te hoge compressie ?

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat de afbeelding eerst kleiner was, en dat Facebook hem groter heeft gemaakt, met dit als gevolg.

''Voor web is afbeelding omgezet in een bitmap.
Indien formaat=jpg waarschijnlijk een te hoge compressie ?''
Dit kan inderdaad ook(Ik quote het even omdat het niet bij antwoorden staat, maar bij reacties)