Welk buitenlands telefoonnummer is het langst?

Ik wil een formulierveld ontwikkelen voor buitenlandse nummers. Nu wil ik weten hoe lang het langste buitenlandse telefoonnummer kan zijn. Met dit telefoonnummer bedoel ik inclusief de landcode. Dus in het geval van een nederlands nummer zou het maximaal 14 cijfers zijn bv: 00311012345678

Maar wat is nu internationaal gezien het langste telefoonnummer wat kan bestaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Volgens de standaard van ITU-T is het maximum 15 cijfers.
ITU-T (International Telecommunication Union) is één van de drie sectoren van de ITU, dat telecommunicatiestandaarden coördineert.

Hier komt nog de internationale toegangscode bij. De maximumlengte hiervan is 5 cijfers (Finland).

Het langste telefoonnummer is dus 15+5 = 20 cijfers.

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar een telefoonnummer van enkel 20 cijfers is niet heel leesbaar. Als je er rekening mee wilt houden dat iemand ook graag z’n haakjes, spaties en streepjes invoert, zou je misschien beter ruimte kunnen reserveren voor 30 tekens.
SimonV