Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een figuur netjes 'knippen' in photoshop CS5? [lees uitleg!]

Dus ik gebruik Photoshop CS5. [meeste weten dat al.] & ik wil een persoon uit een foto knippen, maar dan netjes, de kantjes wil ik egaal hebben, en niet alsof het is geknipt.

Met welke tool kan ik dit doen? Ik heb ook de lasso geprobeert, maar dan krijg je van die rare kantjes...

:]

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je gewoon de lasso gebruikt en als het stuk daarna geselecteerd is (als je helemaal rond bent), kun je ook gewoon op 'Hoeken verfijnen' klikken en dan kun je ervoor zorgen dat het niet geknipt lijkt.

Eventuele haren, die uitsteken op het hoofd van de persoon (als hij/zij haar heeft), kun je wel een beetje grof doen, die zou je er later weer bij kunnen tekenen (niet te grof uitknippen natuurlijk, dan ziet het er raar uit).

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij 'hoeken verfijnen' kun je zegmaar een soort 'blur' over de randjes heen zetten, waardoor het er vloeiender uit ziet. Je kan dit ook nog helemaal naar eigen smaak aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft veel geholpen! x

Andere antwoorden (4)

als je een beetje handig bent met de toverstok dan kun je die proberen. dat is mijn favoriete tool
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! :]
Er zijn zoveel verschillende manieren om dit te doen,daarom geef ik je een link waar je de verschillende manieren kunt vinden.

ps:kijk ook eens op 'youtube' en als zoekterm 'cut out picture photoshop'

Veel knip plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!
Als je het echt nauwkeurig wilt dan moet je het met de pencil tool doen. Kost veel tijd maar dan heb je wel een mooi resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thank You!! dankje!
Gebruik de snelselectie-tool. Selecteer de persoon (of de achtergrond en daarna selectie omkeren) als het geselecteerd is rechts klikken: rand verfijnen. Dan "op wit" of "op zwart" kiezen en uitproberen hoe de selectie het beste is. Daarna onderin "nieuwe laag kopiëren" en OK.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjeh!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding