Hoe zorg ik er in powerpoint voor dat er iets tevoorschijn komt als ik erop klik?

Ik snap in principe wel hoe de animaties in powerpoint werken, maar in hoe ik het ken moet er van tevoren in worden gesteld in welke volgorde de animaties uitgevoerd worden. Ik maak een soort quiz in powerpoint, waardoor om de beurt iets moet verschijnen, maar van tevoren weet ik de volgorde dus nog niet. Dat hangt van de kandidaat af. Is er een manier om iets te laten verschijnen door op de plaats van het object te klikken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Je voegt een actie toe aan een element waarop geklikt kan worden. Hiervoor ga je naar het menu 'diavoorstelling'. Je selecteert het element en klikt op de knop 'Actie-voorstellingen'. Hier kan je onder 'Hyperlink naar' kiezen welke actie er vervolgens moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zou je die link eens naar mij willen doorsturen a.u.b. Bij mij lukt het nog steeds niet.
Dit is zeker mogelijk in PowerPoint! De kans is groot dat je versie 2007/2010/2013 gebruikt, maar ik heb hier een plaatje dat de uit te voeren handelingen in PowerPoint 2003 duidelijk laat zien. Als het hiermee nog niet wil lukken verwijs ik je door naar de link die ik als bron heb toegevoegd.