Is het in Word mogelijk om automatisch alle letters en tekens die tusen haakjes staan van tekengrootte te veranderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Jawel, wanneer je hebt de tekst:

Dit is tekst (zomaar) met af en toe
iets dat tussen de haakjes (zie je) staat.

Dan kun je de woorden 'zomaar' en 'zie je' als volgt in een kleiner font veranderen:

Roep op het popup-window voor wijzigen tekst (control-H gaat 't snelst).
Kies het tabblad 'replace' (of 'vervang').

Kies als te vervangen tekst: [(]*[)]
Laat het veld voor de nieuwe tekst leeg!
Klik op de knop format, kies de entrie font en kies dan de nieuwe lettergrootte.
Verlaat deze keuze met OK
en klik op de knop 'no formatting (zodat deze inactief wordt).
Klik nu op de knop 'Replace all'

et voilá
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was er niet opgekomen. Meteen getest.
Alleen bij mij moet je ook 'wildcards' aanvinken en niet 'no formatting'.
Als je de haakjes zelf niet van grootte wilt veranderen, moet je die nog terug veranderen (in twee stappen).

Andere antwoorden (2)

Als je alles selecteert wat je moet hebben en dan de tekengrootte veranderd, lukt dat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat is mogelijk, als je bij world komt staat er boven aan een balk. Er staat daar ook lettertype. Veel suc6