Hoe tel je het totaal van een totaal uit in excel?

Ik ben nu een uurtje of 2 bezig geweest maar ik raak vast op het punt om het totaal van het totaal op te tellen.

Ik heb bijvoorbeeld op maandag 17 uur gewerkt en op dinsdag 13 uur, etc etc.. in de bijlage kun je zien wat ik bedoel.
Ik heb rechts naast elke kolom een groen vakje staan van het totaal aantal uren wat ik die dag heb gemaakt.

en al die totalen wil ik graag weer optellen bij elkaar rechts boven in, in dat groene vlak

http://www.mediafire.com/view/177wge54x17zcz5/Werk_formulier_Diederik.xlsx

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan dan de groene cellen bij elkaar optellen door deze aan te klikken met een "+" ertussen. Alleen in de totaalcel (de cel waarin het uiteindelijke antwoord moet komen) moet je celeigenschappen (rechtermuisklik) en dan voor "aangepast" kiezen en voor "[u]:mm:ss". Hierdoor telt hij alle uren door.

Was dit wat je bedoelde?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt, dat had ik al eens gedaan maar dan kom ik uit op het volgende antwoord: 16229:29:00 dat lijkt mij wat aan de hoge kant.
Daarom begrijp ik het ook even niet meer.
Castle
10 jaar geleden
In de goede cel gaan staan. Dan "=cel totaal1+celtotaal2+celtotaal3+celtotaal4..etc). Dan de celeigenschappen aanpassen naar [u]:mm:ss (letterlijk zo doen). Bij mij komt het uit op 101:29:00
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij geeft die dan een value error. =CELL(R7+R12+R17+R22+R27+R32+R37) dat heb ik gedaan (Heb engelse excel)
Castle
10 jaar geleden
Je hebt die "CELL" toch niet letterlijk staan? Dat hoort namelijk niet. Het moet zijn =R7+R12+R17+R22+R27+R32+R37 Ook zonder haakjes. (en dan de celeigenschappen aanpassen niet vergeten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik heb het precies zo gedaan als jij het zegt, en heb geselecteerd als cel eigenschap: [h]:mm:ss 16229:29:00 is dan het antwoord. appart dat ik dan een ander antwoord krijg. Ik zal eens het nederlandse taal pakket installeren, misschien dat dat werkt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat wil dus niet lukken, zou jij die van jouw kunnen uploaden, ben benieuwd of die dan wel werkt
Castle
10 jaar geleden
Ik heb de 'fout' gevonden. Je hebt in cel P8 (bijvoorbeeld) staan =24-(C8-D8). Hierbij moet je de "24" weghalen. Ook bij de rest van de cellen. Dus ook bij P9, P10 en zo verder. Je totaalaantallen blijven gelijk en in de cel boven die totalen optelt klopt het dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan klopt de 24 uurs telling niet meer, als ik dan bijvoorbeeld van 21:53 t/m 01:36 werk dan krijg je als antwoord #######
Castle
10 jaar geleden
Type dan in cel P8 letterlijk: =D8-C8+ALS(C8>D8;1)
Kopieer dat naar cel P9 en zo verder naar onderen.
Castle
10 jaar geleden
Ik heb geprobeerd je file te uploaden. Kijk maar eens: http://www.mediafire.com/download/sv9g9oqsfn95fia/Werk+formulier+Diederik+new.xlsx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top dankjewel! ben hier heel blij mee en mijn werkgever nu ook!