Hoe geef ik een Twitter Feed weer zonder een widget eromheen?

Hallo,

Ik ben bijna klaar met een website voor een klant en hoef alleen nog maar een Twitter feed te plaatsen. Dit heb ik al wel gedaan, maar nu zit hier een hele lelijke widget omheen die het hele ontwerp verpest.

Is het nu dus mogelijk om alleen de Twitter feed zonder die widget te plaatsen, bijv. d.m.v. Javascript en/of JSon?

Deze website heeft dit namelijk ook zonder widget: http://www.bassmodulators.com/

Dus hoe kan ik dit ook bereiken? Kon zo gauw niets vinden na hun code te hebben geïnspecteerd.

(Met widget bedoel ik dat lelijke frame waar standaard Tweets in worden getoond)

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Christiaan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey!

Via javascript/json kan je het zeker doen, maar zie er niet echt het nut van in aangezien dit met php evenzeer kan (en trouwens stukken gemakkelijker vind ik persoonlijk). Je zal een "app" moeten registeren bij het account van je klant (dit vraag je hem dus, of doe je samen met hem (zal de beste optie zijn denk ik)), en vervolgens de consumer key en secret gebruiken in je PHP code. Op die manier is het trouwens ook stukken veiliger dan met javascript. Mocht je het met javascript doen dan zou je toch uiteindelijk ajaxcalls naar je PHP moeten doen aangezien die Oauth moet gebeuren (valideren van account om tweets te mogen ophalen).

De meest gemakkelijke manier om enkele posts op te halen is hier terug te vinden:
http://phpfashion.com/twitter-for-php
Gewoon downloaden, includen in je php en dan de stapjes volgen die ze zeggen. Echt simpel, maar je hebt er dus wel authenticatie voor nodig van het twitteraccount van je klant.

Om het zelf al even te testen maak je gewoon even een eigen "app" aan op jouw twitter en verander dan gewoon later de consumer key en secret.

Sowieso ga je die oAuthentication moeten doen, dat is nu standaard (en verplicht) op alle social media.

Mocht je nog vragen hebben, stel maar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey Warre, Echt hartstikke bedankt voor je antwoord! Ik ga hem zo dadelijk direct uitproberen! Ik had namelijk al wel een oplossing gevonden die deels met javascript en deels met php werkt, maar als ik alles met PHP kan doen dan is dat natuurlijk beter! Die applicatie heb ik trouwens al aangemaakt i.v.m. oAuthentication dus als het goed is moet het vrij snel gaan. Maar ik zal nog wel een bericht posten als het gelukt is of niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey Warre, Nogmaals bedankt voor je reactie, maar ik ben helaas tegen het volgende probleem aangelopen: Ik krijg namelijk de volgende melding:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/noisekillerzz/wp-content/themes/Noisekillerzz/index.php on line 124 Zie hier mijn code, deze staat gewoon op mijn index.php in een :

Hiernaast heb ik de volgende code in mijn header staan, weet alleen niet of dit juist is zo (Uiteraard met fictieve getallen): // Twitter::$cacheDir = dirname(__FILE__) . '/temp'; // ENTER HERE YOUR CREDENTIALS (see readme.txt)
$twitter = new Twitter($consumerkey = '1111', $consumersecret = '2222', $accesstoken = '3333', $accesstokensecret = '4444'); $statuses = $twitter->load(Twitter::ME); ?> Weet jij zo wat ik hier fout doe? Ik doe zelf voornamelijk vormgeving en front end development en ben pas sinds een paar maanden bezig met Javascript, en van PHP ken ik maar de basics. Dus dit is niet mijn sterkste kant. Groeten, Christiaan