Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een profiel uit MYSQL halen?

Hoi iedereen,

Ik ben een systeem aan het maken en daar wil ik een heel profiel uithalen, is dit mogelijk via een session van mn login pagina? die uit mn database komt

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel de gegevens van een profiel zoals username password email uit een mysql server printen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
572
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp de vraag niet. Wat voor profiel en wat bedoel je met er uit halen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangepast

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoi!

Jep, dat is zeker mogelijk. Ik neem aan dat je de logindata hebt? Wanneer een persoon goed ingelogd is kan je zijn id bijhouden uit de database. (bij je "tbl_users" tabel altijd een "id" bijhouden die aangeduid is als auto increment, op die manier is elke record die je aanmaakt in je database uniek. Die id kan je dan gemakkelijk gebruiken om alle data op te halen van een bep. persoon).

Dus: wanneer je die id hebt na het inloggen sla je die op in een sessie
($_SESSION['user_id'] = $idvandepersoon)

Om dan alle data uit te halen uit de database (dus heel zijn "profiel" zoals je het zelf noemt) kan je volgende sql statement gebruiken:
GET * FROM tbl_users WHERE tbl_users.id = $_SESSION['user_id'];

Op die manier zal je alle data goed terugkrijgen, en heb je alle data van die persoon zolang hij ingelogd is.

Als je problemen hebt, stel maar! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding