Hoe voeg je een ftp account toe aan vsftpd linux/ubuntu?

Zoals boven, het moet in terminal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Virtual users vsftpd voor Linux and FreeBSD

In Linux configureer je virtual users met een pam_userdb. Hiervoor heb je een username / password file nodig in "db" format en gebruiken we het db_load programma.

Installeer het package db4-utils:

# apt-get install db4.2-util

Om het 'db' formaat bestand te maken, maken we eerst het tekstbestand "virtual-users.txt" met gusers en wachtwoorden op verschillende regels:

adrian
password123
john
123pass

Het commando om de db te creeren:

# db_load -T -t hash -f virtual-users.txt /etc/vsftpd/virtual-users.db

Om veiligheidsredenen welk het tekstbestnad verwijderen:

# rm -f virtual-users.txt

Nu kun je de PAM file maken /etc/pam.d/vsftpd-virtual welke je database gebruikt::

auth required pam_userdb.so db=/etc/vsftpd/virtual-users
account required pam_userdb.so db=/etc/vsftpd/virtual-users
session required pam_loginuid.so

Vergeet niet de home folders te maken in /var/www/virtual, en de folder eigenaar aan te passen naar user "ftp" :

# mkdir /var/www/virtual/adrian
# chown ftp:ftp /var/www/virtual

succes!

Toegevoegd na 7 minuten:
In de link een manier zonder gebruik te maken van een db.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je moeite, maar echter loopt het niet zoals ik verwacht had. Bij de eerste stap krijg ik al melding zie onderaan Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package db4.2-util is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens met 4.6 ipv 4.2 of 4.8.
Je kunt het package downloaden van http://packages.ubuntu.com/hardy/db4.2-util.
er zijn ook andere versies verander link 4.2 in 4.6 of 4.8