Waarom stuurt mijn contactformulier (in php) geen getypte informatie door?

Ik ben nog relatief nieuw in het bouwen van websites, en nu wil ik graag een contactformulier inbouwen. Ik heb daarvoor een bestaand script gedownload en dat in de head van een .php document geplakt. Vervolgens heb ik in een .html pagina een button gezet met een link naar dat php formulier. Na uploaden blijkt dat allemaal goed te werken, als je klikt op die button opent het contactformulier zich en kun je alles invullen. Er wordt ook inderdaad een mail verstuurd, maar daarin staan alleen de vaste gegevens zoals 'naam', 'emailadres', 'onderwerp' en dergelijke, maar niet datgene wat er door iemand anders achter getypt is. Met andere woorden, ik krijg alleen maar een blanco mail in mijn inbox. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb zowel het originele als een bewerkt script gebruikt, met telkens hetzelfde resultaat. Ik gebruik Dreamweaver MX 2004.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een var_dump($_POST) kun je in je contact.php pagina eenvoudig opvragen welke variabelen en of de waardes zijn doorgestuurd naar je pagina. Afhankelijk van of er een array is gebruikt om de waardes door te geven, kun je deze uitlezen in code.

Om te controleren of de waarden zijn verzonden gebruik je het volgende script (even aanpassen naar je eigen variabele naam)
i
f(isset($_POST['contact'])){
echo "De pagina is verzonden.";
}
else{ echo "Deze pagina is rechtstreeks opgevraagd.";
}

Voor het uitlezen gebruik je dan bijvoorbeeld:
if(isset($_POST['contact'])){
$mail['naam'] = html_entity_decode(trim($_POST['naam']));
$mail['email'] = html_entity_decode(trim($_POST['email']));
$mail['bericht'] = html_entity_decode(trim($_POST['bericht']));
var_dump($mail); //Hiermee tonen we alle waarden van array $mail
}

De code moet boven in je php script staan.
Laat even weten welk script je gebruikt (linkje?).