Hoe kan ik het laatste wijziging automatisch doen weergeven als het celbereik van bv A1 tem D5 is gewijzigd?

Ik heb een celbereik van bv. A1 tem D5 die ik af en toe wijzig maar in dat document werk ik regelmatig.
Nu zou ik graag in cel F3 de datum van de laatste wijziging die plaatsvond in deze celbereik (A1 tem D5) doen willen weergeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga met Alt-F11 naar de Visual Basic editor
In het vak van VBA Project, dubbel click het sheet waarin je werkt (Sheet1?)
In het grote witte vlak onder (General) en (Declarations) copieer je de volgende code en klaar is kees:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Row < 6 And Target.Column < 5 Then
Cells(3, 6) = Format(Now(), "dd-MM-yyyy HH:mm:ss") 'Dit moet je naar behoefte aanpassen
End If
End Sub

"dd-MM-yyyy HH:mm:ss" is 'dag-maand-jaar uur:minuut:seconde'. Zelf even kijken hoe je dat wilt.