Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geef ik data door van het ene javascript-bestand naar het ander javascript-bestand?

Ik wil graag een variabele waarin een random cijfer wordt gedefinieerd doorgeven aan een ander JavaScript-bestand. Hoe doe ik dit makkelijk?

11 maanden geleden
876
TurfGraver
11 maanden geleden
Door een static variabele te gebruiken.
Zolang class geladen is zijn deze beschikbaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ChatGPT:

Om data door te geven van het ene JavaScript-bestand naar het andere, kun je gebruikmaken van modules en exports in JavaScript. Hier volgen de stappen die je kunt volgen:

Maak een nieuw JavaScript-bestand aan waarin je de variabele definieert die je wilt doorgeven. Laten we zeggen dat dit bestand 'random.js' heet.

// random.js
const randomNumber = Math.random();
module.exports = randomNumber;

In het JavaScript-bestand waarin je de waarde van 'randomNumber' wilt gebruiken, moet je het importeren uit het 'random.js'-bestand. Laten we zeggen dat dit bestand 'main.js' heet.

// main.js
const randomNumber = require('./random.js');
console.log(randomNumber);

Zorg ervoor dat beide bestanden zich in dezelfde directory bevinden. Als dat niet het geval is, moet je het juiste pad opgeven bij het importeren.

Voer het 'main.js'-bestand uit, bijvoorbeeld door het in je HTML-bestand op te nemen:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>JavaScript-bestanden</title>
<script src="main.js" type="text/javascript"></script>
</head>
<body>
<!-- Inhoud van je HTML-pagina -->
</body>
</html>

Wanneer je de HTML-pagina laadt in een browser en de console opent, zou je het random cijfer moeten zien dat is doorgegeven vanuit het 'random.js'-bestand.
(Lees meer...)
SimonV
11 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding