Hoe maak ik een PHP bezoekersteller onzichtbaar?

Ik werk wel eens met een heel simpel tellertje om het bezoek van een site bij te houden.

include ("teltoutou.dat");
$a++;
$file=fopen ("teltoutou.dat","w");
fputs($file, "<");
fputs($file, "? $");
fputs($file, "a=$a ?");
fputs($file, ">");
fclose ($file);
echo "$a ";
?>

Nu wil ik dat alleen zelf kunnen zien, dus ik laat de laatste regel weg. Bij mijn eigen provider geeft dat geen probleem, ik kan de file "teltoutou.dat" gewoon opvragen.

Mijn dochter heeft een andere provider (zij woont in Frankrijk) en daar wilde ik hetzelfde trucje uithalen, maar die staat het benaderen van de ".dat-file" niet toe. Je krijgt een fout melding.

Ik weet niets van PHP af en kan dus niet zelf een "geheime" pagina schrijven met daarin een programmaatje dat de inhoud van de ".dat-file" laat zien, maar dat is voor een kenner vast heel simpel.

Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
Aan het eerste antwoord merk ik dat ik de vraag onduidelijk heb gesteld. Wat ik wil is dat de bezoeker van de site niets merkt van een teller, maar dat ik als "bezoeker" een andere pagina kan openen waar op staat hoe vaak de site bezocht is.
Dus alsof het "echo $a op die geheime pagina staat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik stel voor dat je het gehele stukje code zet in een html-tag (zoals een DIV) die je de CSS display:none; meegeeft.

Dan kun je in de bron van de pagina kijken op hoeveel de teller staat.

Dat of een een andere statistiekenaanbieder gebruiken zoals Google Analytics, dat telt zonder dingen in de pagina te zetten (anders dan een beetje JavaScript).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie!
Een snelle test gaf nog niet het gewenste resultaat, maar vanavond heb ik méér tijd en ga ik het nog eens rustig opnieuw proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste is om gewoon Google Analytics aan te sluiten. Dat is gratis en gebruikt iedereen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik denk dat ik zoiets ga doen, want het lukt definitief niet. Mallotig, want op mijn eigen site werkt het allemaal prima en de instellingen bij m'n dochter lijken ook goed!
Dus: op naar Google :-) Nogmaals: dank!

Andere antwoorden (1)

Hiervoor is een 3 hele simpele manieren.
Eerste manier is Zet voor de code /* en na de code */
Tweede manier is Zet voor de code
Derde manier is elke regel afschermen door deze te beginnen met #