Hoe kan ik een overtype programma maken in visual basic?

Ik wil graag een programma maken in visual basic waarbij je in de ene tekstbox iets typt en in de andere overtypen. En als je dan de verkeerde letter intypt krijg je een foutmelding. Weet iemand hoe je dit maakt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak een VB.NET WinForms project. Sleep uit de Toolbox twee TextBox controls en een Label control. Dubbelklik de eerste textbox, ga terug naar de designer en dubbelklik de tweede textbox. Je hebt nu twee _TextChanged handlers. Maak eerst een methode om de texten te vergelijken (onder deze handlers):

Private Sub CheckText()
If (TextBox1.Text.StartsWith(TextBox2.Text)) Then
Label1.Text = "GOED!"
Else
Label1.Text = "FOUT!"
End If
End Sub

Roep deze methode vervolgens aan vanuit je twee handlers:

Private Sub TextBox1_TextChanged(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
CheckText()
End Sub

Private Sub TextBox2_TextChanged(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles TextBox2.TextChanged
CheckText()
End Sub
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super Bedankt!! Het werkt.