Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik deze mysql error?

Hallo,

Ik ben nog steeds bezig met een website maken. De vorige fout is opgelost maar volgens de programmeer wetten komen dan pas de andere fouten aan het licht. Deze keer kan mijn website geen verbinding maken met de MySql database. ik krijg deze error: Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Users\*Mijn naam*\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\v3\index.php on line 6.
Zie deze link voor index.php: http://pastebin.com/PU4L5Rkq

Alvast bedankt!
(Als u meer info nodig heeft zeg het maar!)

Groeten,
Djorno10

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit komt vaak voor als je mysql_query fout gaat (en dus false terug geeft). Om er achter te komen wat er fout gaat raad ik je aan om gebruik te maken van:

$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

Indien mysql_query() false teruggeeft (er gaat iets fout) wordt automatisch het uitvoeren van de rest van het script gestopt en geeft hij de MySQL error weer.

Zorg er wel voor dat je geen mysql_error() meer gebruikt als je script publiekelijk toegankelijk is, dit kan hackers informatie geven over zwakheden in je site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te zien op je index file stopt hij de gegevens, die je op vraagt uit je database, in een variabele '$data'. Wat je kunt doen is 'var_dump($data)' gebruiken om te kijken wat er geplaatst is in je variabele.

Daarnaast maakt je code gebruik van mysql_connect welk nu niet geadviseerd wordt om nog te gebruiken (verouderd). Zie deze pagina voor meer informatie http://www.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding