Hoe kan ik in excel tekst en cijfer (in een cel) van elkaar scheiden?

Ik heb in A1: '200 Nederland '

Ik zou dan in B1: '200' willen zien staan
en
in C1:'Nederland'

PS: Ik gebruik Microsoft Word 2010.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12K

Antwoorden (1)

Selecteer de hele kolom, ga naar menu DATA en doe 'text to columns'. Als 'divider' geef je een spatie op.

Een formule kan ook:

Formule voor B1
=left(A1;find(A1;" "))

Formule C1
=right(A1;len(A1)-len(B1))
paulus811
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Als vraagsteller een NL-talige versie van Excel gebruikt, zal hij de formules in het nederlands moeten vertalen. Dat kan overigens via
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de spatie ook nog kwijt wilt:
Formule voor B1
=LEFT(A1;FIND(" ";A1)-1)
NB. In mijn versie van VBA moet in de FIND functie de spatie staan voor de cell.
Formule C1
=right(A1;len(A1)-len(B1)-1)
paulus811
10 jaar geleden
TheoDeed, je hebt gelijk. Eerst komt datgene wat je zoekt (de spatie in dit geval) en pas dan de referentie naar de cel. Ik gaf mijn antwoord op een ipad en had niet de mogelijkheid om te testen of het werkt.
Dank je! Cryofiel, je hebt gelijk dat je het antwoord niet kunt knippen en plakken in de NL versie. Ik had niet de mogelijkheid om de vertaling te maken, dus jouw link komt prima van pas. Dank!