Wat is een foreign key in MySQL en wat doet deze?

En hoe weet ik welke of/en welke key ik aan een kolom moet toewijzen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een foreign key is een vreemde sleutel, die verwijst naar en primary key (primaire sleutel) in een andere tabel. Dit kan bijvoorbeeld het servicenummer van een bedrijf zijn.

Voorbeeld:

Dit is een tabel waar alle producten in staan, Met ProductID kan je een unieke rij vinden in de PRODUCT tabel.

leverancierID kan meerdere keren voorkomen in de tabel PRODUCT, maar als je hiermee zoekt in de tabel LEVERANCIER levert dit een unieke rij op. Dit is een Foreign key

Tabel PRODUCT:
(PK) ProductID
(FK) leverancierID
Productnaam
Kleur

tabel LEVERANCIER
(PK) leverancierID
Adres
Contactpersoon

Hopelijk heb ik het zo duidelijk voor je gemaakt
Jaspro101
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was vergeten de vraag te sluiten maar het was in ieder geval wel een waardevol antwoord. gesnipt gesnapt gesnopen :)