Wie weet een gratis FTP editor?

Ik wil graag bestanden uploaden naar mijn net gekochte website. Ik ben er via via achter gekomen dat ik daar een FTP editor voor nodig heb. Nou heb ik alleen eigenlijk geen zin om ook nog voor de editor te moeten gaan betalen, dus ik vroeg me af of iemand toevallig een gratis FTP editor weet (geen trial). Ik gebruik Google Chrome als browser.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik werk altijd met FileZilla. En geheel naar tevredenheid

Zoeits heet overigens een FTP-client.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me ook af wat een FTP-Editor is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft computeren voor dummy's nog niet gelezen!

Andere antwoorden (6)

In de bron staat een hele lijst.

Overigens kun je met je browser ook gewoon ftp'en..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download fileZilla en weer klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open een map (bijv je 'Mijn documenten'). In het adresbalk typ je in: ftp://jouwwebsite.nl Er opent zich een inlog schermpje, hier vul je jouw gegevens in, en vervolgens ben je aangemeld op je FTP. Zonder programmaatje te downloaden en te installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al geantwoord kan je FileZilla gebruiken, ik raad je die zeer aan: het is gratis en er komen regelmatig updates. Sowieso is het ongeveer het meest gebruikte FTP-programma ter wereld. Dit programma is browseronafhankelijk dus je kan het gewoon gebruiken naast Google Chrome en al je andere programma's. Hij kan ook je FTP-wachtwoord onthouden (wat ik erg handig vind).

Nog een extra tip: als je zelf je website wilt gaan programmeren dan zou je HTML-kit kunnen overwegen, een gratis programma wat erg handig is bij het maken van HTML en PHP-websites. Het is geen WYSIWYG dus als je al een ander pakket/programma hebt om je website te ontwerpen/maken dan heb je dit niet nodig.

Mocht je nog vragen hebben: ik heb heel wat website's gemaakt dus je kan me gerust een bericht sturen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK bedankt. Ik heb het gedownload. Er staat ook een vakje met poort. Welke poort moet ik daar invullen (nummer)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, geeft niets joh! Poort 21 (of 22 voor het beveiligde protocol sftp). Als je hem leeglaat wordt er waarschijnlijk automatisch voor poort 21 gekozen.
Het beste programma lijkt mij Total Commander.
Voordeel ervan is, dat je de bestanden kan manipuleren vanuit het bestandsbeheer op je computer. Kopiëren, wissen en hernoemen gaat probleemloos.
Het is wél een trial, maar deze blijft oneindig werken.
Alleen moet je voor lief nemen dat je bij het opstarten van het programma een 1, 2 of 3 moet indrukken. Verder is en blijft het programma volledig functioneel.
Werk met de ingebouwde FTP-cliënt al meer dan acht jaar tot volle tevredenheid.