bestellijst met keuze verschillende lettertypes en een kleur palet erbij met meerdere kleuren???

ik ben bezig met een website waar men stickers kan bestellen met verschillende lettertype's en kleuren maar ik weet niet hoe ik dit op mijn website kan bouwen. plzz help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

je moet een dropdown lijst maken met hier bijvoorbeeld de keuze lettertype: en dan verschillende lettertypes daar neerzetten en dan een nieuwe pagina maken met hierop de grotere lettertype sticker. Als je meer keuzes wil zoals kleur ect. dan moet je een soort Form maken met een script als iemand die keuze en die keuze heeft, gaat hij hierheen ect. Ik kan hier niet een hele les Html gaan geven maar dit is de bedoeling. Succes, je kan altijd een bericht sturen als je hulp nodig heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt kleuren tegenwoordig gewoon met hun Engelse namen aanduiden. Voorbeelden zie je in eerste bijgevoegde bron.

Ook de lettertypes hebben vaststaande namen. Pas op dat je gangbare types gebruikt. Sommige systemen zijn wat dat betreft vaak anders dan de jouwe.

Alles kun je doen met het commando font (Engels voor lettertype) in HTML

Voorbeeldje

geeft het woord 'Voorbeeldje' in het lettertype Tahoma iets groter dan normaal (= meestal 3 of 4) weer in de kleur blauw. Wanneer je de waslijst in een tabel (2e bron) zet kun je een fraai overzicht creëren.

Toegevoegd na 3 minuten:
hersteld: tikfout in link 2e bron