Hoe kan ik een wat ouder script laten werken in PHP 5.3?

Ik heb een website en hier is een script in verwerkt die altijd een bedrag uit de database kon optellen door een aantal cellen op te tellen.
Het script hield een status (als een order betaald is) uit een bepaalde tabel en later het bedrag van de order in een andere tabel met die status.
Dit is het script:

/*
$id = 24;
$totaal = 0;
$select = mysql_query("SELECT orders_id FROM orders WHERE orders_status = " . $id );

// Print out result
while($row = mysql_fetch_array($select)){

$sql = "SELECT orders_id,value FROM orders_total WHERE orders_id = " . $row['orders_id'];
$res = mysql_query($sql);
$result = mysql_fetch_array($res);

$totaal = $totaal + number_format($result['value'],2);

}
echo $totaal;
*/
$tot_qry = tep_db_query("SELECT SUM(ot.value) AS total_value FROM " . TABLE_ORDERS . " o LEFT OUTER JOIN orders_total ot ON (o.orders_id = ot.orders_id) WHERE o.orders_status IN (" . STATS_TOTALS_CUSTOMERS . ")");
$tot_res = tep_db_fetch_array($tot_qry);
echo number_format($tot_res['total_value'], 2);
?>

Echter, nu is mijn server overgestapt op PHP 5.3 en werkt dit niet meer. het vak blijft leeg. Weet iemand hoe ik dit werkend krijg?

Toegevoegd na 38 seconden:
P.s. iemand heeft dit script ooit gemaakt voor mij, maar ik heb zelf niet enorm veel verstand van programmeren daarom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb je code bekeken maar vind geen functiecalls die niet meer gebruikt worden in PHP5.3. Zet daarom even de debugmode aan, dan krijg je op je pagina's te zien waar het script ongeoorloofde functies gebruikt:
Zoek in config.php naar:
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
En vervang dit door:
@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);

Afhankelijk van welke versie je bent geupgrade naar 5.3 zijn er mogelijk in tussenliggende versies al functies verwijderd. Kijk daarom eerst even in de migrationguide van PHP 5.3. Hier staan de deprecated en verwijderde items, met hun vervanger.
http://be2.php.net/migration53
Kijk voor compatibiliteits-issues ook even naar de link in de bron.