Hoe resize ik een afbeelding die ik wil uploaden naar mijn site?

Ik heb al wat code die een de naam van de afbeelding in de database zet vanaf mijn website. Het plaatje wordt online in een map opgeslagen zodat hij niet in de database zelf komt. Dit werkt allemaal goed.

Alleen dit plaatje moet het logo zijn van een bedrijf. Nu wil ik dat het plaatje ongeveer 300 bij 100 pixel word voordat hij hem in de goede map zet en dan de naam van dat plaatje ook in de database verwerkt.

Ik gebruik deze code in een formuliertje.

Met deze code als php om hem in de juiste map op te slaan. De naam van het bestand sla ik later nog apart op in de database.

$uploaddir = "templates/website/resources/images/company_logo/";
$uploadfile = $uploaddir . basename($_FILES['userfile']['name']);
$uploadfilename = basename($_FILES['userfile']['name']);

if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) {
echo "

File is valid, and was successfully uploaded.

";
}
else {
echo "

Upload failed

";
}

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

downlaod een resizer en doe het daarmee.bv :http://www.resizer.nl/

hier werk ik mee ,erg handig en steeds weer te gebruiken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar het moet op mijn eigen website komen waar mensen zelf een logo uploaden. In mijn website moet een automatische resizer in komen zodat de plaatjes er mooi of goed uit blijven zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik je goed begrijp moeten mensen een foto uploaden, deze word opgeslagen in de databace en dan moet het als het zichtbaar op de website is resized worden?
niko
10 jaar geleden
ok.is iets ingewikkelder dan ik dacht.dacht al...wat moet ie met al die lange code`s.(^_^)veel suc6.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In iedergeval bedankt voor de moeite @niko en @TechnoT dat is niet geheel de bedoeling de naam van de afbeelding word opgeslagen in de database en het plaatje in een map ergens online.