wat is een localhost?

Wat is een localhost precies? Heeft deze toegang tot het internet of kan jij alleen hierop? bvd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat Robo zegt...
Als je bijvoorbeeld een website maakt met PHP kan je die lokaal op je systeem uittesten door in je browser in te geven: http://localhost/naamvanjewebsite. Wat ook kan is http://127.0.0.1 in plaats van localhost. zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Localhost

Antwoorden (4)

Localhost is je standaard netwerk naam voor je eigen computer die je gebruikt, je eigen PC dus. Je zit dus al op localhost als je je eigen pc gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ergens localhost typt, dan bedoel je daarmee je eigen computer. Door de "echte" computerkenners wordt het ook wel genoemd als: 127.0.0.1. Dit is dus het IP adres van je eigen computer. Maar het IP adres van je internet verbinding is weer anders!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Localhost' is altijd 'de computer zelf', als je er naar verwijst met een netwerkverwijzing.
Als ik een script maak dat op elke computer naar zichzelf moet verwijzen, gebruik ik de naam 'localhost'.
"Naar welke database server? Naar jezelf, naar Localhost. Welke webserver? Naar jezelf, naar Localhost."

Localhost is (standaard, volgens conventie) altijd verbonden met ip-adres 127.0.0.1. Vandaar dat je ook deurmatten kunt kopen 'there is no place like 127.0.0.1'

In de file '/etc/hosts' op linux/unix of C:/WINDOWS/???/???/lib???/???/etc/hosts staat dit als zodanig geregeld. (Weet de windows plek niet uit mijn hoofd, maar begint heel ingewikkeld, en een paar directories diep lijkt het ineens weer op linux).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lokale server die alleen op jouw computer draait
Op de server kun je door middel van een text editor bijv programmeren of html en css gebruiken.