Hoe kan ik vinden waar tekst staat in een site, ik wil die aanpassen maar kan er niet achter komen waar die staat?

het staat in een webshop van prestashop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het was even zoeken, maar je vind de tekst niet in de html omdat deze met JSON en AJAX calls wordt opgehaald. De site gebruikt Prestashop als programmatuur voor de webshop.
De tekst staat in prestashop\modules\blockcustomerprivacy\blockcustomerprivacy.php
Daar kun je hem aanpassen. Maak eerst een kopietje ;)

Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij Prestashop v1.5 staat deze tekst in regels 53 en 54.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet een file-manager hebben met een zoekfunctie die ook in bestanden kan zoeken. Ik gebruik zelf Total Commander (free) (http://www.ghisler.com).
Met zo'n file-manager ga je naar je hoofdfolder van PrestaShop (of de folder waarin je wilt zoeken) en roept daar de zoekfunctie op (bij Total Commander is de hotkey Alt-F7).
In de zoekfunctie vul je de tekst in die je zoekt, dat hoeft niet een hele zin te zijn (liever niet zelfs), een paar wooorden is genoeg. In jouw geval zocht ik op "you provide". Start de zoek functie en het gevonden resultaat komt in beeld (als de tekst in een bestand wordt gevonden). Dubbelklik dit en als de betreffende *.php geopend wordt met je favoriete editor kun je deze meteen aanpassen.