Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verzend ik een e-mail in visual basics?

Ik wil graag dat als ik op de knop "generate" klik, dat er dan een e-mail verzonden wordt. De tekst in de e-mail moet gelijk zijn aan de tekst van twee tekstboxen. Ik krijg helaas deze fout (zie afbeelding). Zou iemand mij kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
967

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij zit je op de goede weg. Bestaat smtp.hotmail.com nog wel? Moet het niet smtp.live.com zijn? Wat is de inner exception die je krijgt? Kijk eens op http://stackoverflow.com/questions/9851319/how-to-add-smtp-hotmail-account-to-send-mail
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt dit doen met een zogehete 'post' manier. Je script moet je het volgende laten uitvoeren: Wanneer $_POST Voer deze actie uit, vervolgens kun jij een mailtje sturen met de php code mail;
mail($naar, $onderwerp, $bericht, $reactienaar)
Je kunt vervolgens zeggen dat $bericht = $_POST['inhoud'] is. Dan moet alleen je invoer form ook 'inhoud' heten. Dus als volgt:


// Nu zeg ik ook dat de maximale lengte van het bericht 160 tekens is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gaat het hier niet om een webapplicatie, en zowieso niet om php. De "moeilijkheid" is dat de SMTP servers van Hotmail en GMail zowel TLS als authenticatie vereisen, en je mailclient moet dat ondersteunen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding