Hoe kan ik achterhalen welk lettertype in een logo gebruikt word?

Het gaat om dit logo. En de ACHTERSTE LETTER "B"...

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry problemen met afbeelding, die komt...

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier staat de afbeelding
https://www.dropbox.com/s/pb169ishpjsfshk/Schermafbeelding%202013-07-26%20om%2018.52.12.jpg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ik heb de "B" in de achtergrond vrijstaand gemaakt en zwart op wit als een jpeg in Photoshop opgeslagen. Vervolgens heb ik deze jpeg in google afbeeldingen geladen die een website vond met een afbeelding van hetzelfde lettertype.

Deze afbeelding heb ik los opgeslagen (je ziet inderdaad aan de identieke e's dat deze B niet handgemaakt is maar van een echt lettertype komt) en bijgevoegd.

Ik heb deze in WhatTheFont geladen maar hij werd niet door de database herkend.
Toen ben ik eens verder gaan zoeken naar een andere website waar je fonts in kon laden, WhatFontIs.com.

Hier heb ik de grote letter "B" in geladen, maar de site gaf aan dat je alleen met een Premium account 1 letter kon gebruiken. Toen heb ik langs de B in Photoshop handmatig een willekeurige letter met Brush Script ernaast gezet, deze afbeelding opgeslagen en opnieuw ingeladen. Toen ik hiermee door de resultaten bladerde kwam ik warempel het lettertype tegen wat je zocht.

Het lettertype van de "B" in de achtergrond heet Acacia 23, en is gratis te downloaden bij de volgende link: http://www.ffonts.net/Acacia-23.font

Ik weet dat niet alle informatie relevant is, ik wil alleen aangeven hoe ik te werk ga als ik dergelijke lettertypes moet zoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Edit: Goeievraag doet een beetje raar met het uploaden van afbeeldingen, ik hoop dat ze zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ zelfs als het antwoord onjuist zou zijn, dan nog voor de moeite ;-)

Andere antwoorden (3)

Upload de afbeelding (of een paar letters) op whatthefont.com, je krijgt het beste resultaat als je in dit geval deze afbeelding negatief maakt (kleuren omkeren)
10 jaar geleden
imruben
10 jaar geleden
Oh sorry, de achtergrond inderdaad...
dan gaat het erg lastig worden..
Als je toegang hebt tot Photoshop kan je de achtergrond egaal maken en dan opnieuw uploaden in Whatthefont
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Je bedoelt de voorgrond? Vraagsteller wil van de achterste letter het lettertype bepalen!
zoals hierboven al beschreven is, wanneer het een font is, is de kans groot dat je hem met whatfontis of myfont kunt traceren. wanneer deze geen juiste hits geven is het waarschijnlijk een handgeschreven 'B' die in illustrator is omgezet in contouren.