Hoe halen ze een object op de voorgrond bij de foto's in de Avondetappe?

We zijn deze week de avondetappe aan het volgen en het viel ons op dat er een mooi effect is met foto's als in de Avondetappe Joost Prinsen wordt aangekondigd.

Hierbij heb je een foto ( in een soort filmpje ) waarbij een wielrenner los gehaald wordt van de achtergrond en op de voorgrond wordt geplaatst en die vervolgens los kan bewegen, zonder de achtergrond te verliezen.
Het is lastig uit te leggen, je moet het eigenlijk zien.

Zijn er mensen die enig idee hebben hoe je dit doet?
Ik hoor het graag.

Hier een link om het duidelijk te maken, kijk vanaf 33:50 : http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356094

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het is een voornamelijk handmatige bewerking waarbij objecten uit een foto geknipt worden (bv in Photoshop), en de achtergrond weer ingevuld wordt. Daarna kun je in een ander programma de achtergrond en de losgeknipte objecten animeren.

Op http://vimeo.com/35979833 vind je een tutorial.
gvrox