Hoe kan ik een eerder ingestelde beperking in css (icm html) ongedaan maken?

Ik heb in css ingesteld dat alle elementen in de body een maximale breedte hebben. Ik wil nu dat een horizontale lijn (

) de volle breedte van het browserscherm heeft, hoe kan ik dit instellen? Ik wil geen vaste waarde in pixels want ook op kleine schermen moet het zo zijn dat de lijn over het hele scherm (en niet langer) is.

Toegevoegd na 21 uur:
Voorbeelden:
-Resultaat in browser: https://docs.google.com/file/d/0B-P0pG7iV5DUazA1R2ItcE5GNU0/edit?usp=sharing
-Html code: https://docs.google.com/file/d/0B-P0pG7iV5DUaEl4cXV4V20xVmc/edit?usp=sharing
-Css code: https://docs.google.com/file/d/0B-P0pG7iV5DUYzRHT09jQjZXOGM/edit?usp=sharing

Hopelijk kunnen jullie er iets mee!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeie vraag! Je kunt hiervoor de waarde 'none' toekennen.

Als ik het goed begrijp, heb je als beperking waarden voor 'max-width' ingesteld. Voeg volgende regel aan de css toe, ná de beperkende css:

hr { max-width: none }

Toegevoegd na 1 uur:
Je eerste css-regel geeft de body zelf een max-width van 20%. De
staat in de body, dus krijgt dezelfde breedte. Om niet de body zelf, maar de elementen in de body een maximale breedte te geven, moet je eerste css-regel zijn:

body>* { max-width: 20% }

Sterretje betekent 'ieder element'. Het 'groter dan teken' zorgt dat alleen elementen worden meegenomen die directe 'kinderen' zijn van de body (en niet ook de kinderen van die kinderen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord! Helaas werkt het nog niet. Ik zal hierboven de afbeeldingen van de code en het resultaat posten. Misschien dat je iets ziet wat niet klopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het uitgeprobeerd en het is me gelukt!! Hartelijk dank voor je hulp!