Hoe kan het dat een gecrashte computer weet wat ie moet doen met een back-up dvd?

Als een computer is gecrasht, dan doen stuurprogramma's het ook niet meer. Ik heb een back-up gemaakt van mijn laptop, verdeeld over 4 dvd schijven. Maar werkt het stuurprogramma van de dvd/cd lezer dan eigenlijk nog wel? En staat het hele windowsprogramma er dan ook weer op, of alleen hard-software van de laptop zelf. En moet je dan van windows een aparte back-up maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

"Als een computer crasht, dan doen de stuurprogramma's het ook niet meer" klopt niet. De computers die gecrasht zijn bevatten nog steeds Windows. Een back-up op een DVD is ook illegaal. Als je een DVD hebt met (echte) Windows erop is dat wel legaal. Überhaupt zal een illegale DVD niet werken. Een beveiliging op de meeste Windows (Vista 7 en 8) programma's is bestemd om geen illegale DVD kopieën te maken. Alleen genoeg ervaren computer experts kunnen deze beveiliging afstaan. Dus heb je nog een DVD van Windows thuis, gebruik die dan. Anders zal je naar de PC leverancier moeten gaan voor een reparatie of een nieuwe DVD kopen (kom je niet meer in je account kun je niet de DVD uitvoeren).

Ik hoop dat ik je hiermee hebt geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen back-up van windows gemaakt, maar een back-up van alle instellingen en programma's die af fabriek op de laptop/pc staan. Je weet wel: zo'n back-up die ook geadviseerd wordt om te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, dan is dat wel legaal. Maar de DVD werkt dan ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat wanneer een pc crasht, het ook echt niks meer doet, maar volgens jouw is dat dus niet zo. Oké dat wist ik niet. Bedankt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Ik weet voldoende.