Hoe kan ik het eindresultaat van mijn pagina zien als ik hem niet kan uploaden?

Ik ben een website aan het schrijven maar je kan php alleen bekijken als het geupload is maar hoe doe ik dit als ik het nog niet op de server kan zetten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zit er geen "preview"-optie?

Het beste antwoord

Meestal maak je tijdens het ontwikkelen gebruik van een lokale webserver op je eigen PC.

Als je Windows gebruikt kun je gebruik maken van het meegeleverde programma IIS. Bij de eerste bron kun je lezen hoe je dat het gemakkelijkst kunt installeren.

Je zou dan voor Databas MS SQL Express of MySQL kunnen installeren.

Je kunt ook Xampp installeren (tweede bron), dan heb je gelijk ook MySql mee geinstalleerd.

In beide gevallen kun je je php pagina's op je lokale computer testen...
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij het niet had gedaan had ik een soort gelijk antwoord gegeven.

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat je een .php bestand niet zoals een .html bestand gewoon kon openen in je webbrowser, helaas.

Maarja als dat het geval is zou je het toch eerst kunnen uploaden naar een andere host? Bijvoorbeeld naar 000Webhost, even een gratis accountje aanmaken en uploaden maar. Zolang je dan de bijgeleverde domeinnaam voor jezelf houdt hoef je je verder ook geen zorgen te maken over andere mensen die het eventueel zouden kunnen zien.

Wanneer je tevreden bent kun de website uploaden naar je eigen server, het werkt prima.

http://www.000webhost.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een HTML(tekst)file kun je gewoon opslaan met de extensie .htm of .html. Als je dubbelklikt op die file wordt automatisch de browser geopend en laat het resultaat zien. Volgens mij kan dat ook met een php file.
En uploaden naar een server hoeft helemaal niet. Je kunt gewoon een server programma op dezelfde computer runnen. Voor zover ik weet zit die standaard in windows. Configuratiescherm->systeembeheer->Services
-> IIS beheer.
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Een php-script moet uitgevoerd worden door de server en kun je dus niet zonder meer bekijken in je browser. Jouw idee om op je lokale computer een server te draaien is prima, maar met IIS gaat dat niet lukken, die doet standaard geen php (je kunt dat wel optioneel erbij installeren). Sneller is het om b.v. XAMPP te installeren, dan heb je meteen webserver, php en ook mysql.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wilde ik dus net zeggen. Gebruik zelf altijd XAMPP als php-interpretor. Werkt prima.
Reddie
11 jaar geleden
@gvrox, @opzoeknaarrecht, bedankt voor jullie advies. Zomaar gratis zonder een vraag te stellen. Ik wil binnenkort ook met PHP beginnen om zo langzamerhand die ellendige Microsoft achter me te laten. Windows is niet eens meer compatible met windows namelijk.
PHP is een server script-taal (en nu zijn er vast een hoop mensen beledigd dat ik PHP een script-taal noem). Het komt er op neer, dat de php-file door een webserver gelezen moet worden die PHP begrijpt. Die maakt er dan html van die je browser, de client, kan weergeven. Met PHP programmeer je dus de webserver, niet de browser.

Jouw browser snapt geen PHP. Die snapt client 'talen' als javascript en HTML (en via de flash-plugin actionscript).

Je kunt op je ontwikkel computer een webserver (met PHP) draaien, en daar je PHP-file door laten serveren aan je browser. Hoe dat moet is afhankelijk van je besturingssysteem.