hoe kan ik een timer gebruiken met progressbar visual basic?

Ik heb in visual basic een afteltimer gemaakt. Hoe kan ik met een progress bar de voortgang weergeven. Bijv. timer ingesteld op 5 sec. dan duut het 5 sec. voor dat de progressbar vol is

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt de timer bv. elke 200 msec af laten gaan en dan de progress bar value steeds verhogen. Na 25 ticks heb je dan 25*200 = 5 seconden gehad. De timing klopt niet exact, maar dat is misschien niet erg... Private Const WAIT_VALUE As Integer = 5000 Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click ProgressBar1.Maximum = WAIT_VALUE ProgressBar1.Value = 0 Timer1.Interval = 200 If Not Timer1.Enabled Then Timer1.Start() End If End Sub Private Sub Timer1_Tick(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick ProgressBar1.Value += Timer1.Interval If (ProgressBar1.Value >= WAIT_VALUE) Then Timer1.Stop() TimerDone() End If End Sub Private Sub TimerDone() MessageBox.Show("Klaar!") End Sub

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100