Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn site zo ontwerpen dat hij zo min mogelijk energie verbruikt?

Ik zou graag meer informatie willen hebben over hoe ik met mijn website design energie kan besparen. Moet hij donkerder, minder plaatjes of zo min mogelijk flash? Wat haalt het beste rendement en waarom? Waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Zwarte pagina met louter witte tekst!

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon in html achtergrond zwart maken en tekst wit en verder geen fratsen.

Hoeft je scherm het minste licht te produceren en het ophalen van de pagina is een wissewasje...
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden
zo weinig mogenlijk plaatjes en bewegende dingen erop.
en een hele simpele pagina maken zonder poespas.
zo laad de site het snelste en kost dus minder energie
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Een tip zou zijn zo donker mogelijke layout makeneen si... Hoe lichter een site op een beeldscherm is hoe meer stroom er loopt om die heldere kleuren te krijgen, dus als je zwart gebruikt, dan hoeft daar waar het zwart is de minste energie heen...

Waar je heen moet voor meer informatie dat weet ik niet, sorry...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je loopt tien jaar achter. Dat was zo bij CRT's.
Een zwarte pagina met grijze letters.
Of, nog het beste: helemaal geen website maken!
En gooi dan meteen je computer de deur uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je website gebruikt geen energie. Wel aan de server-kant, maar dat heb je vaak niet in de hand als je de site niet zelf host. Aan de gebruikerskant is energiegebruik geen issue, dus zou ik me druk maken om belangrijker zaken, zoals het maken van een hele mooie website.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Misverstand: wit of zwart als achtergrondkleur bespaart geen energie door minder/meer te moeten downloaden. Je code van je site zegt: color=black of color=white, meer niet. Alleen het scherm hoeft dan inderdaad minder licht te produceren.

Nog iets: MySQL vereist een MySQL server dus meer stroom en rekenkracht... En net zo goed vereist PHP een Apache server terwijl je dat voor HTML-paginas niet eens nodig hebt...

Kleine sites kan je het beste gezamenlijk met andere sites hosten, servers kunnen best wat hebben hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding