Hoe kan ik een geluidsbestand (album) verdelen in meerdere stukjes ( indiv. liedjes) met Windows Media Player?

Ik heb een heel album in de Windows Media Player maar ik wil er afzonderlijke tracks van maken, weet iemand hoe dit kan? Het liefst met die Media Player. Bedankt alvast.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel dus niet per se 'boete doen' zoals in de vraag staat maar ook dat ze er in ieder geval aandacht aan hebben besteed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Probeer het in windows movie maker. Plaats het audiobestand in de balk, knip het nummer eruit wat je wil hebben en sla het op als mp3...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf doe ik dit altijd met het (gratis) opensource programma Audacity.

Windows Media Player kan zelf geen bestanden bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe kan ik hier dan nummers mee uitsnijden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1. Laad het bestand dat je wilt verknippen in het programma: Kies bestand > openen.
2. Selecteer het stuk dat je als 1 nummer wilt opslaan
3. Kies bewerken > clip-grenzen > nieuw-splitsen en doe dit voor elk nummer zodat ze allemaal een eigen 'regeltje' krijgen.
4. Je kunt de naam van het spoor wijzigen naar de naam van het nummer door op het pijltje naast het kruisje om een spoor te sluiten te drukken en dan naam... te kiezen. Als je dit hebt gedaan moeten we gaan exporteren, als je naar MP3 wilt exporteren moet je eerst het volgende doen:
- Download en installeer LAME for windows op de volgende site om naar MP3's te kunnen exporteren: http://manual.audacityteam.org/o/man/faq_installation_and_plug_ins.html#lame 5. Kies bestand (in Audacity na installeren Lame of zonder installeren Lame) > meervoudig exporteren
6. Kies onder exportformat het formaat dat je wilt gebruiken (als je LAME hebt geïnstalleerd zou hier MP3 bij moeten staan) en kies de locatie waar de bestanden terecht moeten komen, zorg dat bestanden splitsen op: ingesteld staat op 'sporen' en dat de naam van het bestand beslist wordt door de naam van het spoor. Als dit goed ingesteld is klik je op OK.
7. Nu moet je een aantal keer op OK drukken om verder te gaan, eventueel kun je in de vensters nog metadata toevoegen.
8. Nu gaat het programma je bestanden exporteren. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!