Hoe kan ik de cellen van Exel optellen?

janooo (20) Extra uitleg:
In de cel staat bv a,b,a,b,c,a,a,b hoe kan ik iets maken dat ik zoe hoeveel a of hoeveel b ... is ingevoerd

bv:

Cel 1= a
Cel 2= b
Cel 3= a
Cel 4= c
Cel 5= a
Cel 6= b

Hoe kan ik iets maken om te zien hoeveel a, hoeveel b enz is ingevoerd?

De nummering van de cellen ontbreken.
bv:
Cel A3= a
Cel A6= a
Cel A9= b
Cel A112= c
Cel A135=a
enz…

Met de formule =COUNTIF(A1:A150;"a") krijg ik 0 als antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
paulus811
14 jaar geleden
toch is de COUNTIF formule degene die je hiervoor moet hebben.

Het beste antwoord

Het antwoord van Jelle is prima, maar toch beduidend lastiger dan de simpele
=COUNTIF(A1:A150;"a")
De enige manier waarop ik 0 kan krijgen in jouw genoemde voorbeeld is als ik de countif er zo uit laat zien:
=COUNTIF(A:A;"a")
Maar dan moet je wel eerst een foutmelding wegklikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, daar heb je gelijk in La Momma.
Maar voor iemand die niet zoveel ervaring (lees: frustraties) heeft (gehad) met Excel is Countif doorgaans makkelijker, maar ja, met wijzigende inhoud..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt Bedankt C4th ik had een spatie na a dus daarom kon i a niet optellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed te horen dat het opgelost is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt ik had een spatie na a dus daarom kon i a niet optellen.Dus de formule =COUNTIF(A1;A...;"a") is goed.

Andere antwoorden (2)

Gebruik een pivot table hiervoor

Toegevoegd na 1 minuut:
Na invoegen van de tabel sleep je de kolom die je wil tellen in de data sectie (Grote open vlak in het midden) en in de categorie balk bovenin. Excel doet de rest voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk opdeze site voor uitleg over excel of op de site van microsoft staan een aantal oplossingen