Hoe maak je een e met schuine streep naar links op een é?

de streep moet naar links wijzen
ik ken de naam van dat streepje niet bv in Helene of therese

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
36.7K

Het beste antwoord

Als je op een pc zit met een toetsenbord en numpad (die cijfers aan de rechterkant van het toetsenbord:

Stap 1: Kijk of numlock aan staat, zo niet, zet hem aan. Knopje zit boven de numpad.
Stap 2: Houdt alt ingedrukt, en toets 130 in. Laat alt los.

é

Toegevoegd na 58 seconden:
Ehh, 138 ipv 130, verkeerd gelezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie mijn toevoeging.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (3)

Als je de è bedoelt, die krijg je met ALT+0232
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een accent grave, dat je tegenkomt in woorden als crème en in namen als Helène, zoals je zelf al aangeeft. Als je het niet met samengestelde tekens op je toetsenbord kunt maken, kun je het doen met ALT 138. Het getal typen op je numerieke toetsenbordje met de NUMLOCK aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afhankelijk van hoe je je toetsenbord hebt ingesteld, zou het volgende wel eens kunnen werken:

1.  Houd de Control-toets ingedrukt, en type dan een ' (je ziet nog niets gebeuren).
2.  Laat nu alles los. Type dan een e.

Het resultaat is een é.

Voor het andere accent:

1.  Houd de Control-toets ingedrukt, en type dan een ` (je ziet nog niets gebeuren).
2.  Laat nu alles los. Type dan een e.

Het resultaat is een è.

Als dit niet werkt, werkt het volgende altijd:

1.  Zorg dat het Numlock-lampje brandt. Druk zonodig op de Numlock-toets om
      daarvoor te zorgen.
2.  Houd de linker Alt-toets ingedrukt.
3.  Type dan op het numerieke gedeelte van je toetsenbord (dat is dat gedeelte
     helemaal aan de rechterkant) 0233.
4.  Laat nu de Alt-toets los.

Het resultaat is een é.

Voor een è doe je hetzelfde, maar nu gebruik je de code 0232 in plaats van 0233.

Toegevoegd na 2 minuten:

Poeh, ik type te traag - toen ik begon te typen stond er nog niets, maar intussen zijn er al drie antwoorden verschenen.

Ik wil nog toevoegen dat je bij een laptop net wat anders te werk moet gaan als je de tweede methode (dus Alt-0233 en Alt-0232) gebruikt. Een laptop heeft namelijk geen numeriek gedeelte van het toetsenbord.

Maar een laptop heeft wel een blauwe Fn-toets, meestal linksonder.

Om de cijfercode (0233 of 0232) in te toetsen, moet je die Fn-knop ingedrukt houden. Daarna moet je de *blauwe* cijfers gebruiken die op je gewone toetsenbord staan. Meestal in de omgeving van de J, K, L en M. Verder is de procedure hetzelfde als ik hierboven beschreef.

Cryofiel