Wat verdient een 18 jarige ict website ontwikkelaar?

Ik zit nog op het MBO (Niveau 4 applicatie ontwikkelaar) maar ik kan ook redelijk goed websites opbouwen. Heb ervaring met HTML5/CSS3/PHP en daarnaast kan ik ook met ASP.net + C# een website opbouwen.

Buiten dat gebruik ik ook jQuery/javascript met behulp van Google vooral.

Ik heb nog geen ICT certificaten/diploma's. Alleen dus van het VMBO TL wat eigenlijk niks voorstelt dus.

Zit eigenlijk meer in applicatie ontwikkeling, winform bijv. met C#.

Dus dat is ong. mijn achtergrond dus. Ik werk nu (haast) bij 2 ICT bedrijven, 1 in applicatie ontwikkeling waar ik nu nog niet werk maar gewoon even meedoen/inkomen, weet hiervan ook nog niet wat m'n salaris gaat worden, en dat andere bedrijf wilt dus een website hebben.

Het gaat dus om het laatste bedrijf eigenlijk, ik moet een website gaan bouwen die redelijk simpel is. Veel content/info maar ook een inlogsysteem. Ze vonden het wellicht beter om met een CMS te gaan werken, dan kunnen ze zelf gemakkelijk pagina's bewerken etc. Ik dacht dus een wordpress wat eigenlijk voor bloggers is maar wat je makkelijk kunt gebruiken voor websites. Het gaat trouwens om polis verzekeringen etc dus er zit wel gevoelige informatie erin. Maar alles komt in onze eigen database dus dat moet veilig zijn.

Hoeveel zou ik ongeveer moeten krijgen? Het zijn ook nog is beide min of meer kennissen. Ik kan waarschijnlijk al voor 15eur per uur maar is dit te weinig of moet ik denken aan 30eur per uur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou (minstens) 30 euro per uur vragen (ieder geval niet onder de 20 euro/uur) of misschien nog beter een vast bedrag. Zorg ieder geval wel dat je duidelijk op papier hebt staan wat de wensen en eisen zijn.

Wat de veiligheid van de database betreft, ik weet niet wat voor informatie je gaan opslaan of verwerken. Maar kijk anders eens naar Drupal, een erg flexibele CMS door velen ook als framework gezien omdat het erg makkelijk te customizen is. Ik weet toevallig van Drupal namelijk dat er bestaande modules zijn om informatie te encrypten (AES). Ik heb een link als bron toegevoegd, dat is nog vrij incompleet. Als je met jouw specifieke vraag zoekt kom je vast een stuk verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent niet verplicht om alles in een enkele database te proppen. Je kunt er een gebruiken voor het CMS (en ja, goede zet om een bestaand product te kopen) en een andere voor bedrijfs-specifieke data. Heb je het tevens makkelijker als het CMS straks vervangen wordt door een andere applicatie.

Prijzen zijn altijd moeilijk; ben je te goedkoop, dan wekt dat geen vertrouwen. Ben je te duur, dan heb je geen klant. Het minimumsalaris is 3,85 euro per uur (voor iemand van 18 jaar), en hoeveel het de klant waard is, weet enkel die klant. Als je meer vraagt, is de kans ook groter op meer eisen; dat je bereikbaar bent voor noodgevallen.

..en dan krijg je al een complexere vraag; wordt je per uur betaald voor productontwikkeling, of ga je ook (onbetaald?) support bieden op het moment dat de poetsvrouw daar per ongeluk de stekker uit het stopcontact trekt?