AutoCAD is het programma waarmee vrijwel alle technische objecten/apparaten/machines/onderdelen/voertuigen/werktuigen worden ontworpen.
AutoCAD kan ook 3D renderen.

Als ik jouw antwoorden op de reacties op jouw vraag zie, dan denk ik dat je geen design software moet hebben, want dan ben je veel te veel tijd kwijt met het leren gebruiken van het programma.

- Wat jij het beste kunt doen is foto's maken van die truck waarop je je wijzigingen wilt baseren.
- Die foto's digitaliseren
- De foto's in Photoshop of GIMP zodanig bewerken dat de door jou bedachte lamp of painting er op staat.

En dat was het dan.
Als het uitgevoerd moet worden kun je altijd nog de werktekeningen in AutoCAD gaan maken.

Wil je uiteindelijk veel meer dan een koplamp en een painting, ga dan maar aan AutoCAD beginnen.
Of TurboCAD kan ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie daarvoor de bijgevoegde bronnen.

Overigens, wat ik hierboven omschreef heet met een paar mooie woorden een "artist's impression".
En die kun je ook rechtstreeks in 3D doen. In Blender bijvoorbeeld. Een gratis en bijzonder professioneel programma.